Samsung îşi striveşte concurenţa la smartphone-uri… în China

de: Alexandru Puiu
13 02. 2014

Deşi are o poziţie privileagiată la nivel global, de curând, cei de la se pot mândri cu titlul de cel mai popular producător de smartphone-uri în China.

Pentru companii precum Samsung sau Apple, piaţa chineză este una dintre cele mai importante din mai multe motive. Având în vedere că există producători locali de tablete şi smartphone-uri care fac o treabă foarte bună, o companie din afara ţării trebuie să vină cu ceva cu adevărat spectaculos pentru a câştiga atenţia localnicilor.

Cu toate aceste piedici însă, cei de la Samsung se pare că s-au încadrat, iar meritul pentru această performanţă se datorează în egală măsură terminalelor sale entry-level, cât şi vârfurilor de gamă, precum şi Galaxy Note 3. În definitiv, cei care îşi doresc un smartphone nu caută doar modele scumpe, iar Samsung ne-a demonstrat în numeroase rânduri că se poate adresa cu diverse modele tuturor categoriilor de utilizatori, indiferent de buget.

Merită reţinut că, pe lângă Samsung din Coreea de Sud, pe prima poziţie, şi Apple din Statele Unite, pe poziţia a cincea, toate celelalte locuri sunt ocupate de companii chinezeşti. Pe locul doi se află Lenovo, pe poziţia a treia Huawei, iar pe patru, compania Coolpad.

Lăsând la o parte brandurile şi creşterea de 21,9% înregistrată în trimestrul patru din 2013, la nivel anual, vânzările de smartphone-uri se află în scădere. În China, de exemplu, creşterea a fost de 15,9 procente în 2013, faţă de anul anterior, o valoare mult mai mică decât acum doi sau trei ani.

Un dezavantaj major al acelor statistici, pentru europeni în particular, constă într-un interes scăzut din partea Samsung şi Apple când vine vorba de localizarea aplicaţiilor şi serviciilor. Având în vedere numărul de potenţiali clienţi din China, este puţin probabil ca în următorii ani să vedem Siri în limba română.